Canon EOS M10: Recenzja mini kamery systemowej

Podróżuj z lekkim bagażem i rób świetne zdjęcia z wakacji: Canon EOS M10 jest mały, ale wyposażony w dużą matrycę APS-C. W teście imponował wysoką jakością obrazu Duży sensor zapewnia wysoką jakość obrazu. Zdjęcia wyglądają naprawdę dobrze nawet w słabym świetle. Canon zaoszczędził na sprzęcie, np. rezygnując z wizjera. Autofokus to nic dla fotografów sportowych, wystarczy do robienia zdjęć.Przeczytaj recenzje produktów na AmazonProWysoka jakość obrazuKompaktowy i lekkiŁatwa obsługaWbudowany WLAN ContraNieco wolniejszy autofokusBez wizjeraWszystkie dane techniczne i wariantyDostępne w ofercie AmazonA w ofercie IdealoTradycyjny japoński producent lustrzanek jednoobiektywowych jest wyraźnie na rynku lider z systemami firmy Canon trudnymi do tej pory. Canon EOS M10 powinien nadrobić wyjątkowo prostą obsługę, wysoką jakość obrazu i niską cenę. Ale czy kombinacja z zoomem EF-M 15–45 mm 1: 3,5–6,3 IS STM jest warta zakupu za 340 euro? kieszeń kurtki. Ogólnie obiektywy są bardzo kompaktowe. Aparat jest bardzo lekki przy 310 gramach; mniejsze obiektywy ważą mniej niż 100 g. Aparat systemowy jest prawie niewidoczny na ramieniu Przykładowe zdjęcia Canon EOS M1012 zdjęciaPrzejdź do galerii zdjęćCzujnik to stary przyjacielCzujnik obrazu w EOS M10 jest ogromny jak na rozmiar aparatu: jest w formacie APS-C, dlatego (rozmiar czujnika 14,9x22,3 mm) występuje również w podobnej formie w modelach lustrzanek Canon, takich jak Canon EOS 1300D. Przy 18 megapikselach rozdzielczość jest stosunkowo niska, a jakość obrazu wysoka. Obrazy są bardzo szczegółowe i ostre. Dotyczy to również filmów, ale filmowanie nie jest ulubioną dyscypliną małego aparatu: Canon EOS M10 może robić tylko Full HD (1920x1080 pikseli) z maksymalnie 30 klatkami na sekundę. Szybkie patelnie lub ruchy na zdjęciu często powodują szarpanie. Wiele innych kamer filmuje z prędkością do 60 klatek na sekundę, a zatem płynnie. Jeśli chodzi o dźwięk, fotograf musi zadowolić się wbudowanym mikrofonem, nie ma podłączenia do mikrofonu zewnętrznego.Konkurs fotograficzny: The Golden Photo 2018 Teraz spójrz na najpiękniejsze zdjęcia!Dobre zdjęcia w słabym świetle EOS M10 świetnie sprawdza się jako aparat nawet w słabym świetle. Do ISO 1600 jakość obrazu była naprawdę dobra, różnica w stosunku do standardowego ustawienia ISO 100 była niewielka. Dopiero wtedy ostrość powoli malała. Jeśli często chcesz robić zdjęcia w słabym świetle z wartościami ISO przekraczającymi ISO 3200, lepiej robić zdjęcia w formacie RAW. Daje to więcej możliwości przetwarzania końcowego, na przykład za pomocą bezpłatnego programu Canon Digital Photo Professional. Wbudowana lampa błyskowa jest dość słaba; przy standardowym ustawieniu ISO 100 ma tylko 1,43 metra szerokości. Warto więc wybrać wyższe ustawienie ISO dla zdjęć z lampą błyskową, zwłaszcza jeśli chcemy błyskać pośrednio nad sufitem. Często wygląda to lepiej i działa bez problemu z EOS M10 - fotograf musi tylko lekko pociągnąć latarkę palcem do góry.W Canon EOS M10 nie tylko korpus aparatu jest wyjątkowo kompaktowy, ale wymienne obiektywy są również mini. Jedynie Tele-Zoom Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM jest nieco dłuższy ze względu na ogniskową, a poza tym taką samą średnicę. Autofokus współpracuje z metodą pomiaru kontrastu i dlatego nie jest tak szybki jak w modelach lustrzanek, które zwykle skupiają się na tzw. pomiarze zmiany fazy. W przypadku migawek to wciąż wystarcza: po 0,35 sekundy w teście EOS M10 był ustawiany i wyzwalany w świetle dziennym. W przyćmionym świetle zajęło mi to dłużej; tutaj zdjęcie było w pudełku po 0,4 sekundy. EOS M10 nie uszczęśliwia fotografów sportowych i fanów serii zdjęć: może robić bardzo długie serie w formacie JPEG, ale prędkość jest raczej umiarkowana; Mały Canon osiągnął średnio 4,73 kl./s Odbierz teraz swoje osobiste prezenty fotograficzne PixelNet drukuje zdjęcia, plakaty, płótna, prezenty Składany wyświetlacz, brak wizjera Jest tylko jedna poważna wada w zakresie wyposażenia: EOS M10 to Najmniejszy model z serii M nie posiada wizjera. Jest to dostępne tylko w większych modelach siostrzanych: wizjer można doposażyć w aparat Canon EOS M6 i jest on wbudowany w aparat Canon EOS M5. Canon EOS M10 jest wyposażony w funkcję WLAN, która umożliwia szybkie i łatwe przesyłanie zdjęć i filmów do smartfona za pomocą AppCamera Connect. Aplikacja jest dostępna dlarAndroidiApple.Wszystkie przetestowane aparaty systemowe w szczegółach48 aparatówDo topowych modeliKompaktowy zoomWybór obiektywów z bagnetem EF-M do serii EOS-M jest łatwy w obsłudze, ale obejmuje najważniejsze rodzaje tematów. Dobrym wyborem jest zoom 15–45 milimetrów, który jest również oferowany z aparatem. Jest bardzo kompaktowy, daje dużo efektu szerokokątnego, a przy pomiarach 25–72 mm (przeliczonych na format 35 mm) zmierzonych w teście, sięga do niewielkiego zakresu teleobiektywu. Bardzo dobrze wykorzystuje rozdzielczość przetwornika obrazu, a stabilizator obrazu w obiektywie niezawodnie kompensuje drgania aparatu spowodowane ruchami fotografującego. Możliwy jest nawet trzy i pół stopnia przysłony lub prawie dwunastokrotnie dłuższy czas naświetlania Mały zakres obiektywów Dobrym dodatkiem jest makro Canon EF-M 28mm f/2.8 IS STM, który umożliwia ekstremalne zbliżenia (patrz galeria zdjęć). Cecha szczególna: ma dwie wbudowane diody LED, które oświetlają motyw za naciśnięciem przycisku. Zapewnia to zrównoważone oświetlenie, a odbicia światła LED dodają obrazom nieco więcej energii. Canon EF-M 18-150mm 1: 3.5-6.3 IS STM to także zawsze włączona optyka, która po przekonwertowaniu do formatu 35 mm pokrywa 29-240 milimetrów w milionach pikseli (megapikseli). Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą, gdy jest mało światła otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym wyraźniejjego postawa jest bardziej skrupulatna. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.

Leave a Comment